Forum KLUB TUNING NISKO
KTN - ReAkTyWaCjA!!! Łączy nas jedno PASJA !! Pozdro dla wszystkich miłośników Tuningu! LiTwA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Filtry powietrza BMC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KLUB TUNING NISKO Strona Główna -> Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LiTwA
Administrator



Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko

PostWysłany: Nie 20:05, 10 Sie 2008    Temat postu: Filtry powietrza BMC

Informacje ogólne:

Filtry BMC są projektowane i produkowane przez włoskich inżynierów aby sprostać najwyższym wymaganiom jakie istnieją w świecie wyścigów samochodowych. Od roku 1996 filtry powietrza BMC są używane w mistrzostwach Formuły 1. W sezonie 1999 filtry BMC były oficjalnym wyposażeniem samochodów trzech team'ów F1: Ferrari, Sauber, Minardi.


Do osiągnięć firmy można zaliczyć:
sezon 1999 - mistrzostwo świata Formuły 1 w kategorii producentów.
sezon 2000 - mistrzostwo świata Formuły 1 w kategorii producentów i kierowców, 1 miejsce w Le Mans Series, 1 miejsce w American Le Mans Series, 1 miejsce w wyścigu 24 Hours of Le Mans.
sezon 2001 - mistrzostwo świata Formuły 1 w kategorii producentów i kierowców.

Inżynierowie z firmy BMC opracowali innowacyjny sposób produkcji filtrów, dzięki któremu wykonywane są one "w jednym kawałku". Pozwala to uniknąć problemów z jakimi borykają się inni producenci filtrów, którzy wykonują je z dwóch łatwych do uszkodzenia części. System ten został opatentowany i jest on techniczną innowacją zaczerpniętą z doświadczeń z silnikami z Formuły 1.
[link widoczny dla zalogowanych]



Doświadczenia z silnikami wyścigowymi pozwoliły firmie BMC zdobyć wiedzę, która umożliwia wykonywanie znacznie efektywniejszych filtrów niż wkłady papierowe. Filtry projektowane są przy użyciu programów komputerowych typu CAD, wykonywane są z najlepszych materiałów przy zastosowaniu najnowszych technologii. Filtry są poddawane ciągłym testom w laboratoriach aby uzyskać pewność, że spełniają najwyższe standardy pod względem jakości i efektywności.


Zasada działania
Silnik spala mieszaninę paliwa i powietrza. Jeśli dostarczymy większą ilość powietrza do cylindrów gdzie następuje dokładne spalanie mieszanki i efektywne wydalenie gazów wylotowych osiągniemy zwiększenie efektywnej mocy silnika. Nasze filtry są tak zaprojektowane, aby dostarczać do 50 % więcej powietrza niż filtry papierowe, lecz do właściwego działania niezbędny jest odpowiedni montaż.
Dla przykładu: użycie filtra BMC w silniku turbo umożliwia zwiększenie ciśnienia powietrza o ok. 6 hp (przy idealnie działającym układzie wtryskowym) w porównaniu z układem dolotowym w którym w ogóle nie użyto filtra powietrza !!

Rodzaje filtrów
Filtr panelowy jest najprostrzym w montażu filtrem, nie wymuszającym żadnych ingerencji w konstrukcję układu doprowadzającego powietrze. Jest to sportowy zamiennik oryginalnego filtra powietrza.
[link widoczny dla zalogowanych]


Filtr stożkowy wymusza usunięcie oryginalnej obudowy filtra z Twojego samochodu. Dostępny jest w dwóch wersjach: pojedynczy filtr stożkowy typ Single Air (SA) z bocznym zasysaniem powietrza oraz podwójny filtr stożkowy typ Twin Air (TW) z bocznym i centralnym zasysaniem powietrza.
[link widoczny dla zalogowanych]

System filtrujący VAS (Venturi Admission System). Odpowiednio ukształtowana, wewnątrz i na zewnątrz filtra, metalowa rura dolotowa powoduje zwiększenie prędkości powietrza zasysanego przez silnik, co prowadzi do zwiększenia osiągów auta.
[link widoczny dla zalogowanych]

System filtrujący CDA (Carbon Dynamic Air box). System składa się z odpowiednio ukształtowanego wkładu filtrującego zamkniętego w obudowie wykonanej z włókien węglowych. Dzięki zastosowaniu systemu CDA powietrze dostarczane jest do cylindrów pod większym ciśnieniem, co daje efekt dynamicznego doładowania silnika (im większa prędkość samochodu, tym więcej wtłaczanego do cylindrów powietrza). Wysoke ciśnienie i chłodne powietrze w carbonowej puszce systemu CDA przyczyniają się do zwiększenia sprawności układu dolotowego.
[link widoczny dla zalogowanych]


Porady
Aby dokonać właściwego wyboru musisz zastanowić się czy chcesz pozostawić oryginalną obudowę filtra powietrza w swoim samochodzie i zamontować do niej wkład BMC, czy zdecydujesz się na demontaż obudowy filtra i zastąpienie go filtrem stożkowym BMC lub całkowicie nowym elementem filtrującym i dynamizującym przepływ powietrza do Twojego silnika systemu CDA.
Jeżeli jest to konieczne nasze filtry dostarczane są wraz z zestawem elementów potrzebnych do montażu - są to różnego rodzaju złączki gumowe, rurki itp.
Bardzo ważną sprawą przy montażu każdego filtra jest umieszczenie go w jak najzimniejszym miejscu w komorze silnika, a nawet jeżeli specjalnie nam to nie przeszkadza możemy zrobić specjalne wloty powietrza w masce.Niższa temperatura powietrza oznacza jego większą gęstość, co poprawia sprawność napełniania cylindrów i owocuje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez LiTwA dnia Nie 20:08, 10 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KLUB TUNING NISKO Strona Główna -> Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin